Einde stage en terug in het koude Nederland - Reisverslag uit Westerbork, Nederland van Miranda Wielink - WaarBenJij.nu Einde stage en terug in het koude Nederland - Reisverslag uit Westerbork, Nederland van Miranda Wielink - WaarBenJij.nu

Einde stage en terug in het koude Nederland

Door: Miranda Wielink

Blijf op de hoogte en volg Miranda

13 Juli 2016 | Nederland, Westerbork

Het is lang geleden dat ik een reisverslag heb geschreven. Mijn reisverslagen voelen niet af. Ik ben inmiddels terug in Nederland en er is in de laatste weken veel gebeurd. Om het goed af te sluiten schrijf ik nu nog een reisverslag.

Op 22 Juni zouden Irma en Roel in Maleisië aankomen. Ik had er veel zin in en zat de hele dag te wachten in spanning. Ik had 9 dagen vrij genomen van stage om leuke dingen met ze te gaan doen. Dit kon omdat ik daarvoor heel veel weken van 6 dagen heb gemaakt. Toen Irma en Roel waren ingecheckt in hun hotel kwamen ze naar mij. Ik was heel blij om ze weer te zien. We liepen mijn hotel uit en besloten om ergens wat te gaan drinken. Het was rond 18:00 uur en ik had wel zin in een biertje, maar zij wilden koffie gaan drinken bij de Starbucks. Tegenover mijn hotel zat een Starbucks en iets verderop aan dezelfde weg. Ik stelde voor om die te nemen zodat we niet de 6-baans autoweg hoefden over te steken. Irma en Roel wilden perse naar de Starbucks aan de overkant.

Bij de Starbucks gingen we naar binnen en bestelden we een kop koffie. Toen gingen we buiten op het terras zitten. Ik had nog steeds niks door. Irma pakte haar telefoon en Roel zei ineens: ''Die man daar lijkt wel wat op je vader'' Ik keek en zei: ''ja, dat klopt.'' En toen schrok ik me kapot. Het waren mijn ouders die vlak bij ons op het terras zaten. Wat een verrassing! en ik wist van niks. Al die tijd stuurden ze me berichtjes met de vraag of Irma en Roel er al waren en ondertussen waren zij er ook gewoon. Ik vond het super. Ik had nooit verwacht dat mijn ouders zouden afreizen naar de andere kant van de wereld.

Op de dag nadat mijn familie was aangekomen in KL zijn we naar de Elephant Orphanage geweest in Kuala Gandah. Dit vond ik geweldig. We mochten de olifanten voeren en Irma en ik zijn zelfs met ze gaan badderen in de rivier.

Samen met mijn ouders en Irma en Roel ben ik naar Thailand geweest. Vanuit Krabi zijn we naar Koh lanta gegaan en vanaf daar hebben we een boottocht gedaan waarbij we drie prachtige eilanden hebben bezocht. We hebben tijdens het snorkelen de mooiste vissen gezien en de heerlijkste thaise currys gegeten. Ik ben zeker van plan om nog eens naar Thailand af te reizen. Alleen al voor het eten en de vriendelijke mensen.

Eenmaal terug in Kuala Lumpur zijn we nog een dagje naar de Cameron Highlands geweest. De prachtige theeplantages in de bergen waren zeker de moeite waard. Helaas konden we niet te lang blijven omdat ik de volgende dag weer moest werken en het een rit was van 4 uur met de bus.

De laatste paar dagen heb ik nog gewerkt in het hotel en daar afscheid genomen van iedereen. Ik heb nog een dagje gewinkeld in KL en toen was het tijd om weer naar huis te gaan.

Na een reis van in totaal 22 uur waren we weer in het koude Nederland. Nu na een week ben ik mijn jetlag weer te boven en kijk ik terug op een prachtige tijd in Kuala Lumpur. In Nederland is er qua weer in ieder geval niet veel veranderd sinds ik in de winter wegging.

Hierbij sluit ik mijn stageperiode af met een trots gevoel, mooie herinneringen, dierbare vriendschappen, een goed cijfer en een veel kortere bucketlist.

Bedankt iedereen voor het volgen van mijn verslagen en zo ook het volgen van mijn stageperiode. Misschien maak ik nog eens verslagen van een volgend avontuur!

Liefs,

Miranda

• 13 Juli 2016 - 15:39

Wies:

Wat een mooi verslag, Miranda! Je mag er trots op zijn en ook dat je deze stap sowieso hebt durven nemen, echt stoer! Een prachtige ervaring , daar kun je je verdere leven op terug kijken en dat pakt niemand je meer af!
    Ook weer leuk dat je terug bent en dus tot gauw, denk ik!